Plaga cienia (ang. Shadow Plague) to specjalna choroba dodana pod koniec 2016 roku, z okazji halloween. Zaraza jest rodzajem wirusa, który zamienia ludzi w Wampiry.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Plaga Cieni ma dwóch żywicieli: wampiry i ludzi. Wampiry zabijają ludzi w stałym tempie. Wampir może zarażać ludzi na danym obszarze po rozwinięciu cechy zwanej Błogosławieństwem Cieni. Wampir posiada również pasek zdrowia, który może być napełniany lub opróżniany w zależności od okoliczności. Wampiry posiadają trzy aktywne umiejętności: Krwawa furia (ang. Blood Rage), Kreacja kryjówki (ang. Lair Creation) oraz Wampirzy lot (ang. Vampire Flight). Krwawa furia zawsze kosztuje 1 punkt DNA do aktywacji, chyba, że gracz użyje genu Brawler, i spowoduje, że wampir zaatakuje wszystkie regionalne punkty dowodzenia Templariuszy lub laboratoria Światowej Organizacji Zdrowia.

Umiejętności specjalne[edytuj | edytuj kod]

  • Krwawa furia: Wampir zyskuje zdolność do wpadania w Krwawy furia - będzie atakował obiekty badawcze/wojskowe, jeśli są obecne, w przeciwnym razie będzie pożerał ludzi dla DNA.
  • Kryjówka: Wampir tworzy kryjówkę, w której może się leczyć. Punkty DNA zdobywane z zainfekowanej populacji.
  • Teriantropia: Wampir zyskuje zdolność czasowej mutacji w ogromne, skrzydlate stworzenie przypominające nietoperza. Pozwala na podróżowanie do pobliskich krajów.